FORUM wannabeekiwi

wannabeekiwi

http://www.wannabeekiwi.mysites.nl
W
Wannabee 28/04/2005 17:34
80.201.122.*

HLN

Vandaag in het Laatste Nieuws een artikel die aantonen dat België niet meer het beloode land was wat het ooit wel is geweest.

Onze economie groeit niet meer

FRANK DEREYMAEKER

BRUSSEL — De Belgische economie is in de eerste drie maanden van het jaar niet meer gegroeid. De stilstand is — los van de wereldwijde groeivertraging —vooral te wijten aan het feit dat de Belgische gezinnen minder uitgeven.

«Zij merken steeds meer de gevolgen van de hogere olieprijzen in hun portemonnee », zegt ING-econoom Ivan Van de Cloot.

De nulgroei van onze economie kwam als een volslagen verrassing.

De meeste experts gingen immers uit van een lichte groei.

Maar de dure olieprijzen hebben hun sporen nagelaten. Gemiddeld is de koopkracht van de Belgische gezinnen met 150 euro gedaald door de hoge prijzen voor stookolie en autobrandstof, zo zegt Ivan Van de Cloot. «Geld dat verdwijnt in de zakken van de oliesjeiks, en niet meer wordt geïnvesteerd in onze economie.»

Ook voor de overheid is de nulgroei problematisch. «Zonder bijkomende maatregelen stevenen wij af op een begrotingstekort van 300 tot 450 miljoen euro», zo rekende Van de Cloot uit. Beterschap is niet op komst. Hij verwacht dat de economie dit kwartaal zelfs een negatieve groei zal laten optekenen

Het ging nog verder op blz 2 maar dit kon ik niet kopiËren.

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

W
Wanna 28/04/2005 17:35
80.201.122.*
Om maar te benadrukken: ook daarom maakten jullie een goede keuze.

A
alreadybe 30/04/2005 09:43
222.152.22.*
Tsja, de koopkracht... Wij hadden geen idee van hoe het zat met de

koopkracht van de Belgen...tot we ons huis op de markt gooiden.

Vele mensen met heel veel goesting maar weinig geld hebben wij over de

vloer gehad. Soms mensen die we het echt zouden gegund hebben. Ze

konden het gewoon niet betalen. Hopelijk wordt het toch nog beter.

W
wanna 30/04/2005 15:42
81.240.148.*
Een jonge brunette gaat de praktijk van de dokter binnen en zegt dat haar lichaam overal pijn doet, waar ze het ook aanraakt. "Dat kan bijna niet", zegt de dokter. "Toon het eens."Ze neemt haar vinger en raakt haar elleboog aan en schreeuwt van de pijn. Ze duwt haar vinger tegen haar knie en schreeuwt, raakt haar enkel aan en schreeuwt weer en zo gaat het een heel tijdje verder. Overal waar ze haar lichaam aanraakt heeft ze pijn. De dokter zegt : "Jij bent niet echt een brunette he?"

Neen", zegt ze. "Van nature ben ik blond."

"Dacht ik al," zegt de dokter, "Uw vinger is gebroken".

Zonder enige bijbedoelingen

W
wanna 30/04/2005 15:46
81.240.148.*
Joepie, mama moet even geen elvendertig truitjes wassen op zaterdag. alles heeft zo zijn voordelen uiteraard.

Ik lees warme choco.... bizar eigenlijk, ik heb net het gras afgereden in mijn short - het was vrij warm vandaag, drukkend warm en kon nadien wel iets fris gebruiken....met een snoepje.

A
Already be 01/05/2005 03:31
222.152.6.*
Die warme choco is hier eigenlijk ook nog niet echt gepast,hoor.

Het was gewoon een kwestie van hem even te pletter te verwennen

Vandaag is het 20 graden, dus nog steeds geen herfstkriebels.

Blij te horen dat België ook eens gezegend wordt met mooi weer,

hopelijk blijft het duren.

W
wannabe 01/05/2005 11:13
80.201.120.*
01/05/05 Het gaat verder in HLN.

Extra begrotingscontrole op til

Als de economische groei blijft tegenvallen, is er eind juni een bijkomende begrotingscontrole nodig, zegt vice-premier Johan Vande Lanotte. Begrotingscontroles gaan gepaard met extra besparingen, maar daar wil de minister zich nog niet aan wagen.

Minister Vande Lanotte is geschrokken van de nulgroei die de Nationale Bank vorige week voor het eerste kwartaal meldde. "Januari en februari waren qua inkomsten bijzonder slecht. Maart was veel beter inzake btw-ontvangsten en voorafbetalingen van de belastingen.

"De conjunctuur valt eigenlijk niet meer te voorspellen", zegt de minister van Begroting. "Op basis van de voorlopige cijfers van de Nationale Bank gaan we naar een groei op jaarbasis tussen de 1,6 en 1,8 procent. Tijdens de begrotingscontrole van anderhalve week geleden gingen we nog uit van een groei van 2,2 procent. Terzelfder tijd legden we een provisie van 200 miljoen euro aan tegen conjunctuurtegenvallers. Zakt de groei onder de 1,8 procent, dan zullen die reserves niet volstaan", luidt het. (LOR)

W
wannabe 01/05/2005 11:15
80.201.120.*
Ik als ook op een ander plaats je berichtje over de sterren in Auckland.

L
Lesly 02/05/2005 03:21
222.152.10.*
't Is ook echt de moeite hier, die sterrenhemel. Het lijken er echt dubbel

zo veel. Een leuk weetje is ook dat de grote beer, kleine beer,...

hier op zijn kop staan!

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |